Utfordring
Mange har inntrykk av at minilager er en kostbar midlertidig løsning du bare må forholde deg til når du trenger det for å flytte mellom hus, bo i utlandet i en periode, eller har eksepsjonelle krav til å lagre store gjenstander. Samtidig bor mange mennesker trangt hjemme, som desperat ønsker å kjøpe større boliger, uten å innse kostnadseffektiviteten ved å faktisk bruke en tjeneste som Second Space, sammenlignet med de galopperende boligprisene.
Strategi: fra behov til ønske
Hvordan kan vi gjøre selvlagring ønskelig og vekke trangen til å bli Second Space-kunde? Vi ønsket å posisjonere merkevaren som et livsstilsbrand og endre oppfatningen av minilager fra en nødvendighet til en ny, smart måte å skape mer plass for et bedre liv. Rett og slett fordi det var morsommere vri enn kun snakke om lagerplass!
Kommunikasjonsplattform
Vi ønsket å fokusere på hva du oppnår med din frigjorte plass hjemme, i stedet for selve tjenesten. Fra rasjonelle argumenter, til et følelsesmessig univers, hvor du er fri til å leve mer, leve bedre med mer plass. Gi rom for livet – Gjør plass til livet!
Logosystemet
Vi utviklet et slags logosystem med to varianter. Den ene har en synlig og gjenkjennelig boks, mens den andre strekker seg ut i hjørnene og rammer inn innholdet – for å representere fleksibiliteten og mulighetene som åpner seg når man ‘gjør plass til livet.’
Hva oppnådde vi?
Second Space ble lansert som et merke og selskap i 2020. På mindre enn to år ble de Norges nest største tilbyder av minilager, selv med sterk konkurranse fra etablerte aktører i bransjen. Selskapet har vokst raskt og etablert en sterk nasjonal tilstedeværelse, delvis takket være en markant merkevareidentitet og effektiv markedsføring av sine lokaler. En nøkkel til salgsveksten har vært et sterkt kommunikasjonskonsept og god digital kundereise.
For mer informasjon om dette prosjektet, eller enda viktigere, for å finne ut hvordan vi kan hjelpe deg, ta gjerne kontakt med Børge Sandengen, daglig leder i DAYTWO, på telefon 924 24 888 eller via e-post borge@daytwo.no.
DAYTWO. Powered by tomorrow.
Relaterte arbeider
Prosjekt | Kunde | Type arbeid | År | |
---|---|---|---|---|
If Bilhjelpen | If | Konseptutvikling, UX, UI | 2022 | |
BMW i8 – The Ultimate Detour | BMW Norway | Produktutvikling, UI, Webutvikling | 2021 | |
Helthjem | Schibsted | Produktutvikling, UX, Webutvikling | 2021 |