Hvordan kostnadskutt gir bedre service og mer salg.

Digitalt salgsverktøy for å effektivt betjene Skandinavias 350 optikere.

Rodenstock6

Utfordring

Rodenstocks løfte er å tilby sine kunder den beste oppfølgning og kundepleie i bransjen. Med mer enn 350 optikere på kryss av Skandinavia, ansvar for 3 merkevarer og et vareutvalg på mer enn 800 modeller er det krevende å gjennomføre og følge opp hver forretning med skreddersydde kolleksjoner.

Løsning

En historie om hvordan kostnadskutt gir bedre kundepleie! Rodenstock kan nå tilby forhåndstilpassede kolleksjoner skreddersydd hver forretning. Det optimaliserer hver butikks kolleksjoner, samt at bedriftskunder enkelt komplementerer, bygger og etterbestiller kolleksjoner med en digital selvbetjeningsløsning.


Manuelle prosesser effektiviseres og sikrer at vi kan mangedoble hyppigheten av kundebesøkene. Resultatet vises i økt kundetilfredshet og optimalisert servicegrad, samtidig som Rodenstock øker margin i et presset marked.

Rodenstock1
Rodenstock2
Rodenstock3
Rodenstock5

Get your story straight

Denne, og de andre jobbene du kan lese om her, har et viktig fellestrekk: Merkevareløftet skal og må fremstå konsistent i alle sammenhenger og kanaler. Over tid skaper dette en helhetlig merkevareopplevelse. DAYTWOs spesiale er en teknologisk og digital tilnærming fordi dagens kommunikasjonsutfordringer er knyttet til disse områdene. Gjennom merkevareforståelse, effektive designprosesser og utviklere som er «plattformuavhengige» løser vi små og store oppgaver effektivt.