Når butikken stenger, åpner den digitale.

SES Optikk

Ses Optikk er en spesialistbutikk blant alle optikkerkjeder og legger sin stolthet i at du skal få brillen som passer deg, og som få eller ingen andre har. De legger sin stolthet i å lete opp og finne designerbriller som er langt utenfor "mainstream".

Utfordring

Dette er en liten butikk med begrensede resurser i form av personer og mulighet for å ha åpent veldig sent på kveldene. De ønsket at flere skulle få øynene opp 🤓 for sine briller som er noe helt annet enn det kjedene kan levere. Problemet er at når det er flest folk ute i gatene på Grünerløkka, er butikken stengt.

Løsning

For å nå alle menneskene som passerte butikkvinduet hver eneste dag, utenfor åpningstid - laget vi et virtuel prøverom.

Vi satte opp et kamera i vinduet og utstyrte vinduet med store knapper på en lekker eikeplate som utgjorde en interaktiv opplevelse. Når folk kom til vinduet (eller skjermen) så "snappet" det briller på fjeset, og ved hjelp av en bevegelsessensor fikk du prøvd brillen fra ulike vinkler.
Ved hjelp av knappene på vinduet kunne du velge ulike brillepar.

Likte du et par, kunne du ta et bilde og legge ut på butikkens Facebookside ved hjelp av en ekstra knapp på vinduet.

Ses04 180427 121620
Ses02 180427 121530

Resultater

På denne måten fikk vi en vanskelig målgruppe å nå, til å bli en målgruppe som engasjerte seg og brukte lang tid i brillebutikken langt utenfor butikkens åpningstider.

4500

prøvde SES briller

35%

økning i trafikk i butikk på dagtid

15%

salgsøkning i perioden

Ses01 180427 121700