Mani


Fall for leaf
UTFORDRINGEN

MANI har 25 butikker rundt om kring i Norge og har ambisjoner om å vokse. De har lav merkekjennskap, og svak posisjonering, noe som fører til lav lojalitet og tilfeldig kundestrøm. MANI ønsker gjennom et langsiktig arbeid å posisjonere MANI som et friskere fullsortimentsbutikk med sterke brands. Dette skal gjøres gjennom en tydelig digital tilstedeværelse i kombinasjon med sterke butikkonsept.

Første steg på veien var merkekampanje for barneskomerket Leaf. Dette er en av mange merkesamarbeid MANI skal gjøre fremover.

LØSNINGEN

MANI har lidenskap for sko! Det ønsker vi skal gjenspeiles i all kommunikasjon. Vi har derfor skapt et fargerikt og lekent univers som fungerer like godt mot barn som mot kvinner, som trives i et fysisk rom og som er lett å ta i bruk digitalt.

For Leaf skapte vi kampanjen ”Fall for Leaf”, en kampanje som gikk i så vel butikk som egne digitale flater, i tillegg til søk og Facebook-annonsering. En tydelig kampanjeplan i sosiale kanaler sikret riktig tilstedeværelse i egne kanaler gjennom kampanjeperioden.

En enkel instagram fotokonkurranse ble også gjennomført i kampanjeperioden under #fallforleaf.

Tekstilduk_2400x1500

Leaf instagram butikkbilde

iphone