Mani


en dag i mine sko
UTFORDRINGEN

MANI har 25 butikker rundt omkring i Norge og har ambisjoner om å vokse. De posisjonerer seg som et friskere alternativ til øvrige fullsortementsbutikker, og skiller seg ut ved å være skokjeden med lidenskap for sko. Foreløpig er merkekjennskapen lav, noe som fører til lav lojalitet og tilfeldig kundestrøm.

MANI ønsker gjennom et langsiktig arbeid å posisjonere seg som skokjeden med sterke brands og med lidenskap for sko. Dette skal gjøres gjennom en tydelig digital tilstedeværelse i kombinasjon med et sterkt butikkonsept.

LØSNINGEN

Vi lanserte ”en dag i mine sko” – et innholdskonsept som gir innblikk i livet til mennesker som brenner for noe. Gjennom en rekke minidokumentarer møter vi blant annet en filmskaper, en designer og en kunstner som deler sin lidenskap og tar oss med tilbake til øyeblikket da engasjementet startet.

Filmene ble delt i sosiale medier og i Manis egne kanaler, og økte engasjementet til merket Mani betraktelig. Antall Instagram-følgere økte med 200 %, Facebook-følger med 40 %, engasjement på Facebook med hele 625 % og trafikk til nettsiden opp 110 %.

Filmene er produsert i samarbeid med Punchline.